Claimmanagement

 

Claims: Liever voorkomen en anders verkopen.

Om claims te voorkomen pleiten wij voor een geïntrigeerde aanpak waarbij de contractmanager al vroegtijdig als onderdeel van het projectteam zorgt dat relevante zaken goed worden vastgelegd, om te voorkomen dat discussies leiden tot escalatie.  Wij beseffen ons echter terdege dat dit niet altijd mogelijk is; een claimsituatie is soms onafwendbaar. 

Een van de lastigste zaken bij de opbouw van een claim is de vertaalslag maken van veel projectinformatie naar de kosten die u gaat claimen, de financiële onderbouwing. Met behulp van onze unieke en succesvol bewezen oorzaak-gevolg analyse nemen wij deze zorg voor u uit handen zodat uw projectorganisatie zich kan focussen op haar kerntaken. Een gedegen dossier is hierbij uiteraard van onschatbare waarde.

Wat onze aanpak uniek maakt, is dat wij geen onnavolgbare theoretische analyses doen, maar zorgen voor een duidelijke en inhoudelijke onderbouwing, waardoor arbitrage of een langslepende rechtsgang voorkomen worden. Wanneer er al wel sprake is van een juridisch geschil, kunnen wij door ons uitgebreide netwerk en onze expertise snel schakelen waardoor juridische kosten beperkt blijven.

Wilt u weten hoe wij dit kunnen waarmaken, bel ons dan.

Uit onze praktijk

Wij werden ingeschakeld door een aannemer die problemen had met haar belangrijkste leverancier. De aannemer was in hoge mate afhankelijk van deze leverancier om haar eigen werkzaamheden binnen planning te kunnen uitvoeren. Doordat de betreffende leverancier niet tijdig leverde, en tevens onjuiste materialen leverde, kwam de voortgang van het project in gevaar. Ondanks vele verzoeken van aannemer, verbeterde de leverancier niet. Ons werd gevraagd ervoor te zorgen dat de leverancier tijdig haar verplichtingen nakwam, en anders op een andere manier te zorgen dat aannemer geen vertraging en additionele kosten opliep.

Lees verder